Report on the Adoption of MOOCs in EU and Latin América

imagenpostblog

DOWNLOAD THE REPORT IN ENGLISH: D1.1-InformeMOOCLatam-vFINALDEFINITIVO_English

ENGLISH. After some months of work, we have finally finished our first report of the MOOC-Maker Project (WP1.1). The report presents the study presents the status of the MOOCs in the Latin American region and how they compare to the ones in Europe. Here I leave you the summary of the report and the link.

WPD1.1 Report on the state-of-the-art of MOOC adoption in HE in Latin America and Europe (EN, ES)

SUMMARY & STRUCTURE OF THE REPORT. This report presents the status of MOOCs in the region and shows how they compare to the ones in Europe. The study is divided into five sections. The first section describes the objectives of the report and how it builds on existing reports. The second section describes the methodology followed for collecting the analysed data. The third and fourth sections present the analysis of the data obtained on MOOCs in Latin America and Europe; the number of MOOC courses produced by universities in these regions is analysed, as well as which countries produce the most courses. In the fourth section, both regions are compared. Finally, the fifth section presents the main conclusions of the study.

Also, I would like to announce that we are working with Ricardo Rendich (a student from the Computer Science Department of the School of Engineering) for providing an interactive representation of the data presented in the report. We’ll let you know as soon as we have the first results.

I would like to thank you all the authors (Jorge Maldonado and Nicolás Morales, who work hard on the analysis and report of the results) and all the collaborators who participated in the data collection process (Jorge Bermeo, Juan Pablo Carvallo, René Palta, Jéssica Pinos, Ronald Pérez, Ricardo Rendich, Vanessa Solís and Jorge Vázquez).


ESPAÑOL. Después de algunos meses de trabajo , por fin hemos terminado nuestro primer informe del Proyecto MOOC – Maker ( WP1.1 ) . El informe presenta el estudio presenta la situación de los MOOCs en la región de América Latina y cómo se comparan con los de Europa. Aquí os dejo el resumen del informe y el enlace.

WPD1.1 Informe del estado de arte de adopción de MOOCs en la Educación Superior en América Latina y Europa (ES, EN)

RESUMEN & ESTRUCTURA DEL INFORME. Con el fin de entender mejor cuál es la situación actual de los MOOCs en América Latina, en este estudio se presenta el estado del arte de los MOOCs de esta región y su comparación con Europa. El estudio se divide en cinco secciones. En la primera sección se describen los objetivos del informe y su novedad en relación a informes existentes. En la segunda sección se describe la metodología seguida para el levantamiento de los datos analizados. En las tercera y cuarta sección se presenta el análisis de los datos obtenidos sobre los MOOCs en América Latina y Europa, desde el número de cursos MOOC producidos por las universidades de esta región, hasta el análisis de los países que cuentan con mayor producción. En la cuarta sección se comparan ambas regiones. Finalmente, la quinta parte expone las principales conclusiones del estudio.

Además, me gustaría anunciar que estamos trabajando con Ricardo Rendich ( un estudiante del Departamento de Ciencias de la Computación de la Facultad de Ingeniería UC) para proporcionar una representación interactiva de los datos presentados en el informe . Se lo haremos saber tan pronto como tengamos los primeros resultados.

Me gustaría darle las gracias a todos los autores  que han hecho posible este trabajo ( Jorge Maldonado y Nicolás Morales, que trabajan duro en el análisis y el informe de los resultados) y todos los colaboradores que participaron en el proceso de recolección de datos ( Jorge Bermeo , Juan Pablo Carvallo , René Palta , Jéssica Pinos , Ronald Pérez , Ricardo Rendich , Vanessa Solís y Jorge Vázquez ).

 

 

 

 

Advertisements